Vinteridrottsdag


Ja, jag tror att ni fattat att jag idag haft vinteridrottsdag idag?
 - Och vilket är darför som jag nu bloggar så sent.



Om ni orkar läsa så tänkte jag berätta lite kort om min dag för er? :)
 - Jag vaknade kl 04:00 på morgonen (buu, så tidigt) och stack hemifrån kl 05:15 för att hinna med min buss som skulle åka kl 05:20 eller 30 typ, tror jag.
 Sen ungefär kl 05:50 var jag framme i skolan och gick upp till alla bussar.
 Jag, min klass, några 6:or, och 8:or skulle åka buss nummer 4.
 Bussen började åka några minuter över 6, och på den långa bussresan kolade vi på 2 och 1 halv filmer.

 Första filmen var en rolig och bra film där samma person som spelar mr. Been har huvud rollen.
 Jag är inte säker men jag tror att filmen hette Johnny English. Den får faktist 5 stjärnor av 5 av mig.
 Den var värkligen rolig! Hihihi...
 


 Den andra filmen var iaf Smurfarna, för killarna ville typ kolla på den. -.-
 Vi såg inte hela, men den var rätt underlig.. '.'
 Eftersom att man då inte såg hela så kan man inte ge stjärnor direkt.



 Efter ungefär 3 till 4 timmars buss resa så var man äntligen framme.
 Men då skulle alla som hyrde skidor ställa sig i nummer årdning, och tro mig, det var äkligt många!
 Även folk från andra skolor. Jag hade nummer 98 som man skrev på sin hand när man var på bussen och fick sitt nummer. Vi väntade i över 1 hel timme, säkert nära 2, kändes det som iaf.
 Men över 1 timme garanterar jag! Oj, vad det var så jävla kalt och jobbigt!
 Men tillslut fick man sina skidor och allt annat.
 Sen satte man på sig dem och tärmobyxorna, och åkte iväg! :)
 Jag träffade Jessica, (som inte går i min klass längre) och alla andra. (Rätt många blev vi sen) :P
 Och vi åkte, och åkte, och ramlade lite på hecken, och åkte igen.
 Vi tog blåa och röda backar först som uppvärmning, och sen blev det en stor och brant svart backe. 
 Den var kul!
 Efter sen åt vi lunch. Alla vi tog samma burgare. Den var god!
 Vi alla drack pepsi och så fick man ju såklart pommes! ;D
 Sen blev det åk dags igen, och de blev många åk.
 Vi splittrades en stund två och två. Jessie och Linnea åkte bakarna som låg på andra sidan, medans jag och Jennifer åkte svarta backen.
 Men vi såg att en som vi åkte med förut inte kunde komma upp för hon hade ramlat.
 Hon blev typ tvingad att åka den av sina kompisar.. Och eftersom att jag gled ner en bit innan jag lyckades stanna så fick jag åka ner.
 När jag var nere så åkte jag upp igen med ankarlyftet för att möta upp dem och se hur det gick.
 Hon hade slagit i knät och huvudet.. Aj, storyn lät ont!!! :(
 När jag träffa dem på backen så gick hon ner så jag och Jennifer gled långsamt ner.
 Det kändes taskit att lämna henne ensam.. Men hon fick vila någonstans medans jag och Jennifer åke upp med sittlyftet.
 Vi åkte ner på andra sidan nu, och sen när vi kommit längst ner (ungefär tror jag) så tog vi sitt lyft upp och sen ner till hemstigen (eller vad det hette).
 Det var en skön väg men jag älskade bakarna då det gick ganska så fort men det inte var såååå brant, men brant var det, asså lagom brant och inte stört brant om ni fattar vad jag menar?
Men på sista åket ramla jag, men det var inte så illa förrutom att mina pjexor (eller hur det nu stavas) var en storlek försmå, så mina tår typ krossades, men det är svårt att förklara vad som hände.
Jag har iallafall döds ont på båda mina stor-tår..
 - Varje sista åk så ramlar man....... -.-
 När vi kommit tillbaks var klockan redan halv 4 och det var dags att lämna in sina skidor.
 Sen gick jag till bussen där jag mötte dem från min klass.
 På vägen hem satt jag med Sandra. Nej inte jag en annan Sandra. :P
 Louise och Vendela satt på andra sidan.
Jag och Sandra delade på massa chips och min PK. (PK=Powerking, om ni inte visste) :)
 Sååååååååååååååååååååååååå goooottttt! :P
Vi fick en bulle var av Vendela oxå, Tack tack :) <3

Vi kom tillbaks till skolan kl typ 19:15 och jag var hemma ungefär 8.

Här är (lite) bilder! ;D







Inga bilder på mig/oss men jag hoppas det här duger.

Jag skulle tagit mycke mer, men jag ville åka! :P <3

 När jag var hemma åt jag middag och kollade på wipeout winter med min mamma och hennes kille.
GUUUUUD VAG MAN ASGARVADE NÄR ALLA WIPA!!!! x''D

Puss! :P <3


Kommentarer

Innan du kommenterar! - Dumma kommentarer tas bort direkt - Vi gör inga designer (där imot kanske i framtiden) Foto & Video; - Sandra fotar med sin Samsung Galaxy S Plus, iPad eller med webcam - Gabbi fotar med sin iPhone 4, PRAKTICA luxmedia 12-Z4 kamera eller med webcam - Sandra filmar med sin Samsung Galaxy S Plus, iPad eller med webcam - Gabbi filmar med sin iPhone 4, PRAKTICA luxmedia 12-Z4 kamera eller med webcam - Sandra redigerar sina bilder med GIMP 2.6 eller med appar på sin Mobil - Gabbi redigerar sina bilder med GIMP 2.6 eller med Photoshop-CS4 Frågor & övrigt; - Om du har en fråga så kan du fråga oss på blogresponse - Vi gör bloglovin byten, så det är bara att säga till om ni vill - Om du har en blogg så är det 100% säkert att du får ett svar - När det gäller tävlingar så vill vi gärna vara med ;) Tack för att ni visar hänsyn! :) <3 Hoppas ni gillar vår blogg.








Kom ihåg mig?

Trackback

Bloggerfy Splinx